Doelstelling 1 |
Grotere tevredenheid van inwoners over het openbaar vervoer in de gemeente Houten en naar omliggende plaatsen buiten de gemeente Houten. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | |||||
2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |||||||
1.1 | % Inwoners dat tevreden is over busvervoer naar plaatsen buiten Houten: totaal | Monitor Sociale Kracht | X | 43% | 52% | 45% | 50% | |||
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
- Wij zijn structureel regionaal (U10) in overleg met de provincie over de jaarlijkse wijzigingen in de dienstregeling voor het busvervoer.
- In 2018 is de provincie, in samenwerking met U-OV en Houten, gestart met de voorbereidingen van het opzetten van een flexibel openbaarvervoersysteem in Tull en ’t Waal, Schalkwijk, ’t Goy en Houten-Zuid.
Prestatie-indicatoren
Doel | Omschrijving prestatie 2018 | Voortgang | Toelichting | ||||
1 | 1 | Bij nadere analyse bleek dat op de route meer verkeerslichtenregelingen gewijzigd moesten worden. Dit is gebeurd met uitzondering van de verkeersregeling Rondweg-Binnenweg wat technisch niet mogelijk was. | |||||
Aanpassen verkeersregeling Rondweg –Binnenweg ten behoeve van een vlotte doorstroming van de verlengde buslijn 43 (van en naar Odijk). | |||||||
1 | 1 | We werken aan een proef met een flexibel vervoersconcept op het Eiland van Schalkwijk, met vervoer met kleine busjes op verzoek. Dit wordt in maart/april 2019 geïntroduceerd. | |||||
Uitvoeren van een proef "slimme mobiliteit" in het kader van de proeftuin Duurzame Mobiliteit op het Eiland van Schalkwijk, met subsidie van de Provincie Utrecht. | |||||||