Jaarrekening 2018

Programma Goede bereikbaarheid

Doelstelling 3: Tevredenheid van inwoners over het kleinschalig aanvullend vervoer (Regiotaxi en Vervoer Houten). Dit in relatie tot de sociale doelstelling van het aanvullend vervoer

Doelstelling 3

Tevredenheid van inwoners over het kleinschalig aanvullend vervoer (Regiotaxi en Vervoer Houten). Dit in relatie tot de sociale doelstelling van het aanvullend vervoer. Het gaat daarbij onder meer om mensen met een beperking.

Effectindicatoren

Doel

Omschrijving

Bron

Realisatie

Raming

Realisatie

2015

2016

2017

2018

3.1

Klantwaardering Regiotaxi

Provincie

7,8

X*

X*

7,8

x**

* In 2016 en 2017 is geen klanttevredenheidsonderzoek gehouden aangezien de klanttevredenheid al enkele jaren stabiel is.
** in 2018 is geen klanttevredenheidsonderzoek gehouden omdat er voorbereidingen voor een nieuwe aanbesteding zijn getroffen waarbij klanten betrokken worden

Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

  • Besluit is genomen dat de provincie nog één periode de inkoop, het contractbeheer en de gedeeltelijke financiering van de Regiotaxi op zich neemt (2020 t/m 2023). In de voorbereiding op de periode na 2023 is een regionaal project 'Vernieuwing doelgroepenvervoer' opgezet waar Houten in participeert. Hiervoor is een gezamenlijk visiedocument opgesteld.
  • Vervoer Houten ontvangt subsidie voor de organisatie van hun dienstverlening. De raad heeft eind 2017 Vervoer Houten de financiële middelen verstrekt om een tweede electrocar aan te schaffen. Daardoor kon Vervoer Houten twee maal zoveel ritten maken in 2018.
  • De dienstverlening van de electrocar is uitgebreid met de zaterdag.
    Er is een compensatieregeling afgesproken met Vervoer Houten waardoor inwoners met een Wmo-pas of een U-pas tegen gereduceerd tarief gebruik kunnen maken van de electrocar.
  • Er is overleg geweest tussen Vervoer Houten en de zorgcoöperatie Schalkwijk/Tull en ’t Waal over een eventuele voorziening voor aanvullend vervoer. Er blijkt in de kleine kernen voldoende onderlinge steun bij de bewoners waarbij ook in vervoer wordt voorzien waardoor een aanvullende voorziening hier niet nodig is.

Prestatie-indicatoren
Voor deze doelstelling is geen prestatie-indicator opgenomen.

ga terug