Doelstelling 3 |
Een persoonlijke overheid waarbij hostmanship/gastheerschap kernwaarden zijn. Onder hostmanship wordt verstaan dienstverlening vanuit het perspectief van de klant waarbij deze het gevoel krijgt echt welkom te zijn. |
Effectindicatoren
Doel | Omschrijving | Bron | Realisatie | Raming | Realisatie | |||||
2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |||||||
3.1 | Indicator hostmanship* | Monitor sociale kracht | X | 6,3 | 6,8 | 6,5 | 6,8 | |||
* Deze maat betreft een samengestelde variabele op basis van de score op zes stellingen. De score ligt tussen de 1 en de 10 waarbij een 10 staat voor uitmuntende hostmanship. |
Betrokkenheid verbonden partijen
Bij deze doelstelling zijn geen verbonden partijen betrokken.
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Ook in 2018 waren er verschillende soorten bijeenkomsten voor medewerkers, waarbij zij ervaringen uitwisselden en gestimuleerd werden om anders (meer van buiten naar binnen) te denken, zoals workshops Flexdenken, de Proeftuinparade en Koffieconnect. Hierdoor kan het handelen van de medewerkers nog beter aansluiten op de behoefte van de inwoners.
In 2018 heeft de gastvrouw in de publiekshal afscheid genomen. Uit een evaluatie blijkt dat onze inwoners haar aanwezigheid zeer op prijs stelden. Streven is om de functie in 2019 opnieuw in te vullen.
Het nieuwe sociale intranet (Insite) dat in 2018 is geïntroduceerd, stelt medewerkers in staat om op een laagdrempelige manier informatie met elkaar te delen en elkaar te complimenteren met behaalde successen of positieve feedback van inwoners.
Prestatie-indicatoren
Doel | Omschrijving prestatie 2018 | Voortgang | Toelichting | ||||
3 | 3 | ||||||
Complimenten die een medewerker en/of de gemeentelijke organisatie ontvangt, breed delen, zodat positief gedrag wordt beloond en als inspiratie dient voor overige collega's. Op intranet is de mogelijkheid geopend, comPLAZAmenten, om een compliment op te plaatsen. | |||||||